سبد خرید 0

وبلاگ

انسان های موفق چگونه عادت هایی دارند؟

توانایی ها ومهارت ها ساختنی هستند اغلب ارثی ووابسته به کروموزوم ها نیستند .اگر در اطراف خود فردی را دیدید که در زمینه هایی عملکرد خوبی دارد ،گام اول دقت به رفتارها وعادت های اوست .او برای ایجاد یک سری رفتارها وعادت ها در خود تلاش کرده است .

مثلاًموفق ترین افراد اغلب سحر خیز هستند واز زمان طلایی صبح گاه بهترین استفاده را می برند برعکس آدم های معمولی اغلب دیرتر از خواب بیدار می شوند وروزشان را نیز دیرتر آغاز میکنند .

افراد موفق به وضعیت جسمانی خود توجه ویژه ای دارند ،ورزش می کنند آب زیاد مصرف می کنند واغلب ورزش های هوازی نیز انجام می دهند .

آدم های موفق به جای انجام کارهای بزرگ برای خود عادت های مثبت وکوچک می سازند.

در ادامه این مقاله به تعدادی از عادت های افراد موفق اشاره خواهم کرد که دستیابی وایجادشان برای همه افراد ممکن است .فقط کافی است اراده کنید وبخواهید که تغییرات مثبتی در سبک زندگی خود ایجاد نمایید.

1)روز خود را زود شروع کنید

بیشتر افراد صبح ها با انرژی تر وسازنده تر هستند منطقی است که بعد از خواب ،انرژی بیشتری دارید ،هوشیارتر هستید وهنوز با افراد وکارهایی مواجه نشده اید  که انرژی حیاتی شما را مصرف می کنند .اغلب افراد یک خانواده نیز صبح های زود خواب هستند .بی شک کاری که در نیم ساعت ابتدایی روز انجام می گیرید به اندازه کار دوساعت پایانی روز ارزش دارد چون در ابتدای روز تمرکز به شدت بالاست .عوامل حواس پرتی از قبیل رسانه ها ،اعضای خانواده و…هیچ یک نمی تواند حواس شما را از کاری که در حال انجامش هستید پرت کند.برای این امر باید شب خیلی زود به رختخواب بروید تا بتوانید صبح زود یعنی ساعت 4صبح از خواب بیدار شوید در این زمان خانه ساکت است .خودتان سرحال تر هستید ذهنتان آماده وهشیار وبهره وری در اوج است پس با ایجاد یک عادت جدید روزتان را زودتر شروع وبه جمع موفق ها بپیوندید.اگر یک روز کاری 8 ساعت باشد با نیم ساعت به صورت متداول زودتر بیدار شدن وانجام کاری مفید ومهم در طی یک سال 23 روز کاری به سال خود اضافه کرده اید.

2)برای روز بعد برنامه ریزی کنید

 

در انتهای روز کاری حتماً وحتماً خود را موظف نمایید تا برای روز بعد خود برنامه ریزی کنید.این زمان اندک بین ده تا پانزده دقیقه ای می تواند بازده شما را برای روز بعد بسیار افزایش دهد.

این تکنیک را به مدت یک هفته امتحان کنید بی شک عاشقش خواهید شد.

  • تعهدات کاری فردا را مرور کنید واطمینان حاصل کنید که برنامه زمانی تان به روز است.
  • قرارهای ملاقات فردی را در برنامه زمانی تان جای دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که برنامه هایتان باهم تداخل نداشته باشد یعنی برنامه ای که برای صبح تنظیم کرده اید اجازه رسیدن به برنامه های عصر را به شما بدهد.
  • مواردی را که امروز انجام ندادید به لیست فردا اضافه کنید.
  • اولویت های خود را شبانه تعیین کنید وطبق اولویت بندی روز خود را شروع کنید .ابتدا کارهای مهم وغیر فوری را انجام دهید .برای آگاهی از دسته بندی کارها مقاله ماتریس آیزنهاور را مطالعه بفرمایید.

3)مراقب سلامت خود باشید

اقدام برای سلامت ماندن یکی از بهترین عادت هایی است که هر فردی باید برای خود ایجاد نماید.

جسم ما تنها مرکبی است که تا آخرین لحظات حیات ما راهمراهی می کند.اگر به سلامت خود اهمیت ندهید بی شک نمی توانید موثر باشید.

برای سلامتی توجه به دو مسئله بسیار ضروری است یک )تغذیه دو)ورزش وتحرک

افراد موفق به این دو مورد بسیار توجه می کنند .

نیازی نیست از رژیم های خاص وعجیب وغریب کوهنوردان حرفه ای یا بدن سازها پیروی کنید

با رعایت چند نکته ساده می توانید شیوه تغذیه خود را بهبود دهید

الف)وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید

اگر خیلی هم پرمشغله هستید لطفا از وعده های غذایی خود صرف نظر نکنید در برنامه روزانه خود جایی برای صرف وعده های غذایی باز کنید.

صبحانه: یعنی تأمین سوخت بدن برای یک شروع خوب

ناهار: استراحت در میانه روز به اندازه غذایی که مصرف می کنید برای نشاط بخشیدن مؤثر است

ب)بی دلیل کالری مصرف نکنید

ممکن است یک بسته چیپس یا نوشیدنی قندی جلوی قار وقور شکم را بگیرند اما این سوختهایی نیستند که به آرامی بسوزند ودر طول روز انرژی مورد نیاز شما را تأمین نمایند .

سعی کنید تا هر سه ساعت یک بار با مصرف ماده غذایی مفید هم چون میوه ها انرژی خود را تامین کنید تا یک باره هوس نکنید.

ج)وعده های غذایی مرتب وکوچکی در طول روزمیل کنید

ممکن است خودرن یک یا دو وعده غذا ی زیاد شما را سیر وسنگین کند .اما مینی وعده ها انرژی شما تأمین می کنند بدون اینکه شما را سنگین کنند

ورزش هم اصولی دارد که در سبک زندگی سالم جایگاه ویژه ای دارد انسان های موفق  با ورزش کردن نشاط وشادی وانرژی خود را به دست می آورند .ورزش باعث تحریک مواد شیمیایی ای می شود که افکار مثبت وافزایش انرژی را به مغز می فرستد

  • هر روز در برنامه ی زمانی خود مقداری ورزش جسمی در نظر بگیرید حتی به اندازه ی بیست دقیقه .
  • فعالیتی را بیابید که ضربان قلب شما را افزایش دهد ودر طول روز حتما این عمل را داشته باشید (طناب زدن حتی بدون طناب ،پله بالا وپایین رفتن حتی 50 عدد)

4)خواب برای طراوت وشادابی

افراد موفق خواب های خوبی دارند .

یکی از اصلی ترین تأمین کننده ها انرژی در شبانه روز خواب کافی است .

دنیای امروز آرامش را از همه حتی کودکان گرفته است کودکان در محیط های آرام وبدون استرس وتنش می توانند نیروهای خلاق خود را آزاد کنند .

اما امروزه مدرسه،انواع کلاس های فوق برنامه:زبان وهنر وموسیقی همه وهمه زمان آرامش را از کودکان نیز گرفته .

اگر بزرگسال هستید بدانید که برای رها کردن نیروهای خلاقه ی وجودتان نیازمند زمانی برای استراحت وآرامش هستید زمانی برای دعا ، مراقبه ،پاکسازی ذهن یا وقت گذرانی برای کسب آرامش .

عادت هایی برای کسب آرامش:

الف)بیرون بنشینید ،در حیاط یا باغ عمومی اجازه دهید تا ذهن تان آزادانه حرکت کند.

ب)بدون این که مقصدی در ذهن داشته باشید ،پیاده روی کنید.

ج)به موسیقی بدون کلام گوش کنید.

د)مراقبه ومکاشفه کنید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up