سبد خرید 0

وبلاگ

اهرم رنج ولذت کلیدی برای حفظ انگیزه

اهرم رنج ولذت

شاید برای شما هم پیش آمده که هدفی برای خود تعیین کرده اید ،بالافاصله هم برای دستیابی به آن هدف اقدام کرده اید اما پس ازچندی سرد شده اید ودست از هدف خود کشیده اید .

برای اغلب ما پیش آمده زمانی که به سال جدید نزدیک می شویم یک سررسید نو می خریم با کلی ذوق وشوق شروع می کنیم به نوشتن لیستی از اهداف و آرزو هایمان اما خیلی زود هم دلسرد می شویم وقید اهداف خود در سال جدید را می زنیم به روال طبیعی وقبلی زندگی خود برمی گردیم .شاید هم اصلاً اقدام خاصی نکنیم .به راستی چه اتفاقی می افتد؟ که خیلی راحت بی خیال آن همه شور واشتیاق وعلاقه می شویم ؟

آن همه انگیزه ای که در نوشتن اهداف داشتیم به یک باره چه شده است؟

چه رخ می دهد که اهدافمان با وجود اینکه مهم بوده اند اما به کنار رفته اند یا در میان روزمرگی هایمان گم شده اند؟

وینستون چرچیل سیاستمدار بزرگ سال ها قبل گفته است:«وقتی چرایی محکمی داشته باشید چگونگی خود از راه می رسد »

خیلی از ما چرایی اهدافمان را گم کرده ایم از این رو دیگر برایمان اهمیتی ندارد

چرا می خواهیم به هدفی خاص برسیم؟

در این مقاله شما را با ابزاری آشنا می کنم که به راحتی چرایی خود دررسیدن به اهداف را  پیدا کنید و با ابزاری قوی در راستای رسیدن به اهدافتان گام بردارید .

اگر شما هم دوست دارید با انگیزه اهدافتان را دنبال کنید ودر بالا وپایین مسیر  هدف خود را به فراموشی نسپارید مطالعه ادامه این مقاله را به شما توصیه می کنم.

(اهرم رنج ولذت ابزاری است که به شما کمک می کند تا با رسم آن دلیل اصلی خواستن یک هدف را بیابید وبا قدرت آن را دنبال کنید)

اقدامک :

لطفا قلم وکاغذ خود را بردارید و یک علامت به علاوه بالای کاغذ رسم نمایید حالا لذت های رسید ن به هدفتان را یک طرف ورنج هایی که ازنرسیدن به هدف نصیبتان می گردد را یک طرف لیست کنید…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

برای رسم اهرم رنج ولذت کافی است یک علامت به علاوه بالای صفحه کاغذ خود رسم کنید ویک طرف لذت های رسیدن به هدف وطرف دیگر رنج های نرسیدن به اهدافتان را  لیست کنید شاید این کار بسیار ساده به نظر برسد اما مهم دست به قلم شدن شماست.

همین نوشتن ساده به شما کمک خواهد کرد تا با داشتن چرایی محکم هرگز هدف خود را رها نکنید.

حالا وقتش رسید ه که اهداف مهم را انتخاب کنید و اهرم رنج و لذت را برای هر یک از آن ها رسم نمایید.

از آن پس کافی است تا روزانه فقط ده دقیقه به مرور اهدافتان همراه با اهرم رنج ولذت زمان اختصاص دهید .این گونه انگیزه شما هر روز شارژ می شود.

انگیزه مثل دوش گرفتن است همان گونه که ما به صورت یک روز در میان یا گاهاً هر روز به حمام احتیاج داریم تا جسممان تمیز بماند روح وروانمان نیز به صورت مداوم به پاکسازی نیاز دارد تا اهدافمان بین شلوغی ها گم نشود.

اکثر ما دوست داریم ورزش کردن را به عادت خود تبدیل کنیم

طبق ماتریس آیزنهاور ورزش کردن مهم وغیر فوری است از این رو اکثر ما آن را پشت گوش می اندازیم .همه می دانیم چه قدر مهم است اما اکثر ما آن را جدی نمی گیریم .

اگر اطلاعات بیشتری در زمینه ماتریس آیزنهاور می خواهید به مقاله اش رجوع کنید.

 

 

                                            هدف :ورزش کردن

لذت های رسیدن به هدف:تناسب اندام –   سلامتی   –  داشتن آمادگی جسمانی در هرزمان- نظم وانضباط شخصی برخورداری از انرژی کافی در طول روز
رنج های نرسیدن به هدف:چاقی-  ابتلا به انواع بیماری ها- افزایش ابتلا به چربی خون-دیابت- افزایش ریسک سکته های قلبی-  خمودگی ورخوت

 

این نمونه ای از رسم اهرم رنج ولذت برای یک هدف مثل ورزش کردن است.

حال تصور کنید برای هر یک از اهداف خود این ابزار را رسم کنید ،چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

انگیزه شما چه قدر قدرت می یابد!

اتفاقی که می افتد این است که انگیزه ی لازم برای رسیدن به آن اهداف در شما ایجاد می شود .

پس اگر می خواهید انرژی ،اشتیاق و انگیزه ی  خود را در مسیر رسیدن به اهداف حفظ کنید لازمه اش این است که در ابتدای مسیر زمانی که هدفتان را نوشتید همزمان اهرم رنج ولذت را برای آن هدف رسم نمایید.

به این شیوه شما نیروی کافی وچرایی لازم برای رسیدن به اهداف را خواهید داشت وچگونگی خود از راه می رسد.

امیدوارم با رسم این نمودار ساده کنار هر یک از اهداف خود بتوانید انگیزه کافی برای پیگیری اهداف وآرزوهای خود را کسب نمایید ومحکم واستوار در مسیر اهداف خود گام نهید.                                                          موفق وپایدار باشید

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up