سبد خرید 0

وبلاگ

برنامه نویس زندگی خود باشید

به شما تبریک می گویم که تصمیم بزرگی گرفته اید می خواهید عنان زندگی شخصی خود را به دست بگیرید وتغییری اساسی در زندگی تان ایجاد کنید.

مطالعه این مقاله شما را با دنیایی آشنا می نماید که از این پس خودتان برنامه نویس زندگی تان می شوید .

ودیگر منتظر برنامه از طرف کارفرما، رئیس،مدیر ،مادر ،پدر وهیچ کسی نخواهید بود از این پس برنامه هایی که خود برای خود نوشته اید وزندگی تان را به سمت بهترین ها هدایت می کند را اجرا خواهید کرد.

چرا باید اهداف را مکتوب کرد؟

کم رنگ ترین جوهرها از قوی ترین حافظه ها قوی تر است. از این رو وقتی اهداف را مکتوب نمی کنیم هدف هایمان بین هزاران داده اطلاعاتی که در شبانه روز به سراغمان می آید گم می شوند.

به راحتی فراموش می شوند ودیگر پیگیر آنها نیستیم .

داده های اطلاعاتی برخی بیرونی هستند ؛برخی نیز درونی هستند.

داده های بیرونی

شامل صداها،رنگ ها،بوها،تبلیغات از هر سبکی تلویزیونی،رسانه های اجتماعی(تلگرام،واتساپ،اینستاگرام) حوادث واتفاقات غیر قابل پیش بینی که برای انسان رخ می دهد.

داده های درونی

شامل ایده ها وافکاری که ناگهان به ذهن انسان می رسد ودوست داریم اجرایشان کنیم .ناگهان یاد یک دوست قدیمی می افتیم وبه سمت تلفن می رویم،ناگهان دوست داریم کتابی جدید مطالعه کنیم،در خاطرات گذشته غرق می شویم واز گذر زمان غافل می شویم.گاهی با افکارمان به آینده سری می زنیم وگذر زمان را از یاد می بریم.

اقدامک ….

همین الان چشم هایتان را ببندید به صداهایی که می شنوید دقت کنید چه صداهایی می شنوید؟

حال به بوهایی که استشمام می کنید توجه کنید …

فشاری که توسط لباستان به بدنتان وارد می شود را احساس کنید .

گرما یا سرمای محیط اطرافتان چه قدر است ؟

…………………………………………………………………………………………………………………

بزرگترین فیلتر دنیا

ذهن انسان بزرگترین فیلتر دنیاست ونسبت به تمام داده های اطلاعاتی بی توجه است . یعنی با وجود هزاران داده اطلاعاتی که در هر لحظه در اطراف ما وجود دارد به شدت گزینشی عمل می کند واجازه ی ورود به این داده ها را نمی دهد.

سه نوع حافظه داریم

حافظه حسی

که  بی نهایت داده ای که در اطراف ما وجود دارد وارد آن می گردد اما این حافظه ظرفیتی ندارد واز کنار همه ی آنها می گذرد در روانشناسی به این نوع حافظه ضمیر ناخود آگاه نیز می گویند که داده های زیادی که ما حتی به خاطر نمی آوریم را در خود ذخیره دارد ودر صورت لزوم از آنها استفاده می کند.

حافظه کوتاه مدت

که به هر نوع داده ای اجازه ورود نمی دهد ظرفیت( بین 5تا 9 اطلاعات را دارد؛ یعنی هفت به اضافه یا منهای دو) که با توجه کردن به موضوعی می توان آن را وارد حافظه کوتاه مدت نمود .

حافظه سوم  بلند مدت

که ظرفیتی نامحدود دارد اما برای اینکه اطلاعاتی وارد این حافظه شود به نوعی باید هفت خان رستم را رد کند اما از آن به بعد برای همیشه با ما همراه است.حال که اندکی با ذهن انسان آشنا شدید باید از این ویژگی ها به نفع خود استفاده کنید.زمانی که ذهن هدفی داده شود تا زمان اجرایی کردن آن هدف پی گیر برنامه ها است .

بنابراین با نوشتن اهداف کمک می کنیم که ذهن ما در بین بی شمار داده اطلاعاتی آن اطلاعاتی که برای رسیدن به هدف در اطراف ما وجود دارند را بیشتر ببیند بیشتر بشنود وبه نوعی از فرصت های پیش آمده برای تحقق آن هدف کمال استفاده را ببرد.

از این رو یکی از اساسی ترین کلیدهای موفقیت همین نوشتن هدف هاست.

کار اصلی برنامه نویسان در دنیا چیست ؟

برنامه نویس به سیستم های رایانه ای ودیجیتال برنامه می دهد و پس از آن خود را کنار می کشد از آن پس  خود سیستم آن برنامه را به صورت کامل اجرا می کند .

یادتان باشد که از این پس شما برنامه نویس خودتان هستید وکار اصلی شما فقط مشخص کردن اهداف وبرنامه هایتان در زندگی است .

شما با( نوشتن اهداف) برنامه دقیق زندگی تان را می نویسید وذهن شما ملزم به اجرای آن می شود.

من هر سال قبل از فرارسیدن فصل زیبای بهار که طبیعت قرار است بازسازی شود ؛سعی می کنم زندگی خود را نیز بازسازی نمایم از این رو سررسیدی تهیه می کنم و10هدف مهمی که دوست دارم در سال جدید به آنها دست یابم را لیست می کنم .سپس از بین اهداف، آنهایی که مشابه هم هستند را یکی می کنم .از بین آن ها سه هدف مهم را به عنوان اهداف اصلی سال جدید برای خود در نظر می گیرم .سعی می کنم همه ی حوزه های زندگی ام را لحاظ کرده باشم .هشت حوزه ی مهم زندگی شامل:1)کسب وکار،2)مالی،3)وضعیت جسمانی،4)وضعیت روانی،5)مسائل معنوی،6)خانواده،7)ارتباطات،8)سبک زندگی

پس از آن  زیر هدف ها یا اهداف کوچکتری که مرا به سمت اهداف بزرگتر هدایت می کنند را مشخص می سازم .شاید برای یکی از اهداف اصلی خود ده یا بیست زیرهدف وجود داشته باشد که با نوشتن آنها خود را موظف به اجرایشان می کنم.

حالا لیستی از اهداف قابل دستیابی  برای سال نو  خود دارم.

بعد از مشخص کردن لیست اهداف و زیر اهداف سال جدید ،نوبت به سازمان دهی هدف ها می رسد: اهداف را بر حسب اولویت سازمان بندی میکنم .

هدف هایی که در بلند مدت نتایج بیشتری برایم ایجاد می کنند جز اولویت های اصلی هستند که باید به آنها زود تر رسیدگی کرد.

سپس نوبت به انجام اقدامی در جهت آنها ست .

نوشتن اهداف این انرژی را ایجاد می کند که اقدامی درباره شان صورت دهیم.

فصل به فصل، ماه به ماه ودر تعطیلات آخر هفته ساعتی را به تفکر پیرامون اهداف اختصاص می دهم وبرای هر یک برنامه ای تدارک می بینم وطبق برنامه شروع به عمل می کنم “. هدف نویسی به انسان کمک می کند با برنامه ریزی دقیق از لحظه لحظه ی زندگی بهره ی بیشتری ببرد. “به محض مکتوب کردن اهداف روزانه ام بلا فاصله دست به کار می شوم و روزی پر بار را آغاز می کنم وبا رسیدن به موفقیت کوچکی در طول روز ،زمینه را برای رسیدن به موفقیت های بزرگتر بعدی فراهم می سازم.

با نوشتن ومکتوب کردن اهداف شما دقیقاً به مغز خود فرمان می دهید ،بین همه ی بی نظمی های فکری روزانه بین هزاران تصمیمی که قرار است در شبانه روز گرفته شود یا چالش های روزمره وموارد غیر قابل پیش بینی که برایتان رخ می دهد مغز شما به چه مواردی توجه کند .

پس با نوشتن اهداف برنامه نویس زندگی تان شوید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up