سبد خرید 0

وبلاگ

ده قانون طلایی برای تسلط برذهن

اگر شما هم این روزها تصمیم گرفته اید از قدرتمندترین ویژگی خود یعنی ذهنتان در جهت رسیدن به اهداف وآرزوهای خود استفاده کنید .

اگر شما هم تصمیم گرفته اید یک بار برای همیشه از شرتمامی افکار منفی ومزاحمی که مانع رشد وپیشرفتتان شده است رها شوید.

اگر شما هم می خواهید پله های موفقیت را با سرعت بیشتری طی کنید.

این مقاله مخصوص شما دوست عزیز به نگارش درآمده است پس با ما همراه باشید.

یک )میزان موفقیت شما با آنچه هرثانیه به آن می اندیشید مشخص می شود

 

انسان قدرت کنترل دیگران ویا رویدادهای پیش آمده را ندارد تنها قدرتی که در اختیار دارد ، قدرت کنترل افکار در هر لحظه است .

اگر شما این کنترل را به دست بگیرید وافکارتان را انتخاب نمایید بی شک به موفقیت هایی دست خواهید یافت که تصورش را نیز نمی کرده اید.

وقتی کاری را با ذهن ناآگاه انجام می دهیم ذهن آگاه بیکار می شود وشروع می کند به فکر کردن این مورد برای من اغلب در دو حالت خاص رخ می دهد :

یک) هنگامی که مشغول رانندگی هستم چون با  ناخودآگاهم همه چیزکنترل می شود ذهنم به شدت به این سو وآن سو منحرف می شود .هرجایی که دوست دارد می رود چند سال قبل که در حوزه ی کنترل ذهن آگاهی کافی نداشتم اغلب در این هنگام ذهنم به جاهای منفی می رفت یعنی دقیقاً هر جاییکه نباید می رفت .انواع مشکلات ،انواع ناراحتی ها حتی تمام مسائلی که موجب ناراحتی ام شده بود را چندین بار مرور می کرد.

دو) هنگام شستن ظروف است

حالتی که افکارم به هرسو به پرواز در می آید

هر اتفاق بد ،ناراحت کننده هر گفت وگویی که منجر به ناراحتی من شده به سراغم می آمد.

این امر مرا به شدت به هم می ریخت .

چند سال قبل در کتابی خواندم باید برای کنترل افکارتان از قبل برنامه داشته باشید. من نسبت به مسئله ام آگاه شده بودم حالا باید برای رهایی از افکار منفی ومزاحم اقدامی می کردم.

راه کار من این بود که برای این دو زمان خاص که کارهایم با ناخود آگاه صورت می گیرد ومن روی افکارم که سلسله وار می آیند هیچ کنترلی نداشتم از قبل سؤال های مثبت طراحی می کردم، ازآنجاییکه  ذهن به شدت کنجکاو است شروع به یافتن پاسخ سؤال می کند واین از فکر کردن به افکار ناراحت کننده و مزاحم باز می ماند.

اقدامک …

شما نیز می توانید لیستی از سؤالات را از قبل برای خود تهیه نمایید وهنگامی که در حال انجام کاری به صورت ناخود آگاه هستید از آن لیست استفاده نمایید.

من خودم این سؤالات را در زمان هایی که می دانم اکنون ذهنم به هر کجا پر می زند با خود مطرح می کنم .

1)چگونه می توانم روابطم با همکارانم را بهبود بخشم؟

2)چگونه می توانم روابطم با همسرم را بهبود بخشم؟

3)چگونه می توانم روابطم با فرزندانم  را بهبود بخشم ؟

4)چگونه در آمد خود را دوبرابر کنم بدون زیاد کردن کار فعلی ام؟

5)چگونه برای خود درآمد غیر فعال ایجاد کنم؟

6)چه راهکارهایی می تواند به بهبود تغذیه ام کمک کند؟

7)چگونه نظم وانضباط بیشتری به زندگی ام وارد کنم ؟

8)چگونه از بیست وچهار ساعت شبانه روزم به بهترین شکل ممکن استفاده نمایم؟

این لیست می تواند هزاران سؤال مثبت دیگر را در بربگیرد که ذهن هنگام پاسخ گویی به این سؤالات از فکر کردن درباره ی موارد مزاحم باز بماند.

دو)دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون شماست

 

ازکوزه همان برون طراود که دروست

دقیقاً هر چیزی که در اطرافتان وجود دارد نتیجه ی نوع افکارتان است از اینرو اگر افکارتان را تغییر دهید زندگی شما تغییر خواهد کرد.

سه)تنها شما مسئول افکارخود هستید

تفکریک عادت است این عادت فکری می تواند مثبت یا منفی باشد.

شما به طرز فکری فعلی خود عادت کرده اید اینکه مثبت بیندیشید یا منفی اینکه فعال وپویا بیندیشید یا ثابت وایستا .خوشبختانه مثل هر عادت دیگری عادت های فکری هم قابل تغییر هستند .

یعنی حتی اگر سال های سال منفی فکر کرده اید وافکار منفی شما را به این نقطه از زندگی تان هدایت کرده است؛ اینک با یک تصمیم گیری می توانید افکارتان را تغییر دهید ومثبت بیندیشید.

ذهن انسان در هر زمان فقط می تواند به یک چیز فکر کند که آن موضوع می تواند مثبت ورشد دهنده باشد یا منفی ونگه دارنده در وضعیت فعلی.

چهار)ایجاد ذهن ابر موفق به تلاش هر روزه نیازمند است

شاید تصور شما این باشد که برای تسلط به ذهن با یک روز کار کردن روی آن این امر محقق می گردد اما باید بگویم که این امر با تلاش سخت کوشانه شما واختصاص زمان به صورت روزانه یعنی با تکرار وتداوم امکان پذیر است.

پس عزم خود را جزم کنید وخود را برای تمرین هر روزه تا شکل گیری عادت مثبت اندیشی آماده کنید.

یک عادت جدید برای شکل گیری نیاز به گذر زمان همراه تکرار وتمرین دارد  وتعداد روزهای مورد نیاز برای عادت جدید به خود شما بستگی دارد  که چند روزه موفق شوید.

پنج)تغییر تصویر ذهنی از خودتان

 

استفان کاوی در کتاب هفت عادت مردمان موثر:

هر چیز دو بار خلق می شود یک بار درذهن شما وبار دیگر در واقعیت .

هر تصویری که از خود در ذهنتان دارید کافی است کمی بهتر شود تا انعکاس آن را در دنیای واقعی مشاهده نمایید و کیفیت زندگی تان بهتر گردد.

مثلاً اگر خود را با هر درجه ای از اعتماد به نفس تصور می کنید از این پس خود را با اعتماد به نفس ترین آدم تصور نمایید یا اگر از اندام خود راضی نیستید خود را خوش اندام تر از لحظه ی اکنونتان تصور نمایید .

این گونه شما با تغییر تصویر ذهنی خود زندگی تان را تغییر داده اید.

شش)یادآوری دائمی اهدافتان در ذهن

تمرکز با تمام انرژی جسم وذهنتان روی یک هدف، نیروهای درونی تان را بیدار میکند.

شما برای تسلط بر ذهنتان نیاز دارید تا به صورت دائمی اهدافتان را مرور کنید.

همه ی ما در طی شبانه روز با مسائل اضطراری مواجه می شویم که هر یک از آن ها می تواند به شدت تمرکز ما را به هم بریزد وحواسمان را از کار روی هدف اصلی مان پرت کند تنها راه جلوگیری از این موارد یادآوری دائمی اهداف با خودمان است .

این یادآوری می تواند به صورت مکتوب کردن اهداف روی کاغذ باشد شب ها قبل از خواب اهداف روز بعد خود را مکتوب نمایید.

هفت)قانون جذب

یکی از قوانینی که به کمک شما می آید تا کنترل افکارتان را به دست بگیرید همین قانون است چرا که به هر چه فکر کنید همان را به زندگی تان جذب خواهید کرد .

اگر خواهان این هستید که چیزهای مثبت سازنده ورشد دهنده را به زندگی تان جذب کنید دست به کار شوید وکنترل افکارتان را به دست بگیریدواین گونه بیندیشید.

هشت)ذهن ناخودآگاه وتصویر سازی

ذهن آگاه همین ذهنی است که در حال حاضر با آن این مطلب را مطالعه می کنید در حالیکه ذهن ناخود آگاه همان است که هم زمان ضربان قلب، ریتم تنفسی وخاطرات وتجربیات گذشته تان  را نیز کنترل می کند وبیست وچهار ساعته فعال است .

پس با تصویر سازی زیبا از آینده قبل از خواب  این نیروی عظیم ذهنی را به کار بیندازید.

نه)ذهن در هر زمان فقط به یک موضوع می اندیشد یا مثبت یا منفی

این امتیاز در کنترل افکار بسیار مؤثر است چرا که شما می توانید با ایجاد عادت مثبت اندیشی برای همیشه از شرافکار منفی راحت شوید.

ده)قدرت تمرکز معجزه می کند

هنگامی که قرار است کنترل افکارتان را به دست بگیرید بیشترین نیرویی که به کمک شما می آید  نیروی تمرکز است .

کافی است با تمام وجود روی یک چیزی که مورد علاقه تان است کار کنید گذر زمان را متوجه نمی شوید وهیچ فکر اضافی ومزاحم به سراغ شما نمی آید .

از اینرو گفته اند :کسی که کار مورد علاقه اش را انجام می دهد دیگر کار نمی کند بلکه تماماً تفریح می کند.

موفق وپایدار باشید

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up