سبد خرید 0

وبلاگ

شکست موقت یعنی نقص در برنامه ریزی

سلام به شما همراه عزیز وگرامی که به شدت به دنبال رشد وبهبود فردی هستید؛ اززندگی یکنواخت خسته شده اید وقدم در دنیای ناشناخته ها گذاشته اید ،برای خود اهدافی درنظر گرفته اید وبرای رسیدن به اهداف خود با برنامه به پیش می روید .

اما با وجود همه ی تلاش هایتان گاهی در طی مسیر با شکست مواجه می شوید البته ما عصر روشنی ها واژه ی شکست نداریم بلکه هر چه هست تجربه یادگیری است باید به شما تبریک بگویم چون وارد مرحله ای جادویی در زندگی شده اید .

بزرگان می گویند :اگر می خواهید سرعت موفقیت خود را بسنجید باید به تعداد وسرعت  شکست هایی که می خورید نگاه کنید، اصولاً  انسانی با شکست مواجه می شود که کاری انجام داده است .

پس جای تبریک دارد، اینکه شما کاری انجام داده اید حرکتی کرده اید ودر این میان طعم شکست را هم تجربه کرده اید.

در این مقاله شما را با یکی از عوامل شکست آشنا خواهم کرد اگر شما هم این طعم را تجربه کرده اید خواندن این مقاله به شدت به شما توصیه می گردد.

یک برنده هرگز متوقف نمی شود همیشه این جمله را به خاطر بسپارید شکست موقتی به مفهوم ناکامی دائمی نیست بلکه به علت نقص در برنامه واجرا ست .

یکی از موارد لازم وضروری برای تبدیل میل وخواسته به موفقیت داشتن یک یا چند برنامه عملی است.

شما هم اینک دست به کاری زده اید که برایتان از اهمیت فراوانی برخوردار است برای اطمینان ازموفقیت باید برنامه های بی کم وکاست داشته باشید .

اگر در این مسیر از این 5 امتیاز به خوبی بهره برید شکست ها برایتان فقط مقدمه ای بر پیروزی هستند.

این 5 امتیاز شامل :

1)تجربه های قبلی 2)آموزش 3)توانایی4)دانش کافی5)تصویر سازی ذهنی  است.

خود من برای رسیدن به خواسته هایم دائماً آموزش می بینم سعی می کنم با نوشتن روزانه تجربیاتم اگر اشتباهی در عملکردم وجود دارد آن را تکرار نکنم چون زندگی به من این درس بزرگ را داده که درسهای زندگی آن قدر برایتان تکرار می شود تا در آن نمره قبولی بگیرید.

مثلاً من همیشه از پرحرفی خودم لطمه می دیدم .یک بار در محیط کار ،یک بار در مهمانی خانوادگی، بار دیگر در میان جمع دوستان وقتی به این مسئله دقت کردم وتجربه یادگیری خودم را نوشتم دیدم مسئله اصلی برای من همان پرحرفی است وفقط صورت مسئله برایم تغییر پیدا می کرد. از این رو به دنبال حل ریشه ای مسئله ام افتادم و سعی کردم  از پرحرفی ام  به شیوه ای مثبت استفاده کنم یعنی در جهتی که به خودم ودیگران سود برساند نه زیان.

برنامه ی به کار گیری از زبانم را تغییر دادم .

این بار خودم را تصور می کردم که هنگام صحبت به جای اینکه باعث آزردگی دیگران شوم آنها را شاد می کنم .

بعد هم به دنبال آموزش های سخنرانی وفن بیان رفتم تا این شکست ظاهری ام را به نقطه قوت خود تبدیل سازم .

شما هم می توانید از همین مدل الگو بگیرید به جای اینکه از شکست های خود فرار کنید به آن ها دقت کنید؛ ببینید که آنها فقط شکل شان عوض شده واصل وریشه ی همه ی آنها یکی است به چه علت دچارش شده اید آیا برنامه ی شما نقصی داشته آیا می شود با تغییر تصویر ذهنی خود با آموزش دیدن همه ی شکست ها را به تجربه شیرین یادگیری بدل سازید.

برنامه ریزی دقیق ومنظم پیمودن نیمی از راه است .

اگر در مسیر تان مشکلی پیش آمد به برنامه هایی که تاکنون اجرا کرده اید نگاهی بیندازید ببینید کجای برنامه شما ایراد داشته وچگونه می توانید با بهبود برنامه هایتان موفقیت را در آغوش بگیرید .

 

موفق وپایدار باشید

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up