سبد خرید 0

وبلاگ

معجزه نظم وانضباط شخصی

اگر شما هم می خواهید تغییر اساسی در زندگی تان ایجاد نمایید باید از نظم وانضباط شخصی شروع کنید .

در هفته 168ساعت زمان د راختیارهریک از ما قرار گرفته است  که به طور متوسط 8ساعت زمان مربوط به خواب است که در هفته  چیزی در حدود 56 تا 60ساعت به خواب میگذرد.

که این یعنی یک سوم از عمرش به خواب گذشته است . اگر شاغل باشید هم بسته به نوع کارتان همراه ساعت رفت وبرگشت 60 ساعت هم این چنین می گذرد.با احتساب ساعت خورد وخوراک و…آنچه می ماند نهایتاً چهل ساعت وقت اضافی در هفته وجود داردکه اگر با نظم وانضباط بتوانید از این زمان باقی مانده استفاده نمایید می توانید شغل دومی که به آن علاقه دارید را در کنار کار اصلی تان راه اندازی کنید وزندگی تان را از نو بسازید .

ذهن شلوغ نتیجه اش در زندگی نیز مشخص می شود .

اولین وظیفه شما برای نظم دادن به زندگی تان مکتوب کردن کارهایی است که در شبانه روز انجام می دهید به مدت یک  ماه خود را تحت نظر قرار دهید وببینید که شما با168ساعت زمان در هفته  چه می کنید.

گام اول برای هر تغییری خود آگاهی است .

نظم به شما اطمینان می دهد که اتلاف وقت ندارید

خیلی از افراد با اینکه بیست وچهار ساعت شبانه روز درحال کار کردن هستند  نمی دانند زمانشان چگونه مصرف شده است وحسی از نارضایتی را تجربه می کنند .برای این کار کافی است از دفتر برنامه ریزی کمک بگیرید این دفتر به شما کمک می کند که نظم را به لحظه لحظه ی زندگی تان وارد سازید .

باید برای هر ساعت از زمانتان برنامه داشته باشید این چنین بهره وری تان به حداکثر می رسد. ودیگر زمان تلف شده نخواهید داشت.

من از مدت ها قبل همه ی کارهایم را در دفتر برنامه ریزی ام می نوشتم اما  وقتی کارهایم را همراه با زمانی که به هریک اختصاص می دادم نوشتم  ناگهان به خود آمدم و از اتلاف وقت هایم به شدت کاسته شد.

نظم  در موفقیت فردی به شما کمک می کند

تناسب اندام کسی که نظم دارد قطعاً به سلامتی وتناسب اندام وپرانرژی بودن خود اهمیت می دهد. این فرد در برنامه هفتگی خود مدت زمانی را به ورزش اختصاص می دهد اکثر انسان های موفق در برنامه روزانه شان زمانی را به فعالیت بدنی اختصاص می دهند، این چنین انرژی شان همواره در سطح خوبی است .کارها را بهتر از قبل انجام می دهند. اکثر انسان های موفق ومشهور هفته ای چهارساعت به فعالیت جسمانی اختصاص می دهند .

شرطی سازی ذهن

یکی از ضروری ترین موارد که کمک می کند انسان با تحمل رنج ودرد کمتر به موفقیت های بیشتر دست یابد عادت سازی یا شرطی سازی ذهن است .

مغز انسان با وجود وزن کمی که دارد انرژی زیادی مصرف می کند همین مغز اغلب به استراحت نیاز دارد وبه کمک عادت سازی مصرف انرژی خود را به شدت کاهش می دهد کسی که نظم دارد اغلب کارها را به صورت اتوماتیک وار در زمان مناسب انجام می دهد این فرد از این رو به صورت ناخود آگاه برای خود عادت های خوب ومثبت ایجاد کرده است انسان های موفق عادت های بهتری در زندگی دارند .از جمله شرطی سازی هایی که با نظم می توان ایجاد کرد تنظیم ساعت خواب در شبانه روز است اینکه با نظم وانضباط هر شب ده شب بخوابید وصبح نیز چهار بیدار شوید.

تمرکز روی اهداف

هدف موجب به نتیجه رسیدن کارها در زندگی می شود با نظم می توانید هر روز اهدافتان را در دفتر برنامه ریزی خود وارد کنید واین چنین روی اهدافتان متمرکز بمانید تا رسیدن به نتیجه .

انسانی که در زندگی نظم ندارد دائم ازشاخه ای به شاخه دیگر می پرد اغلب نمی داند که برای چه از خواب بیدار شده وتا به خودش بیاید نیمی از زمان ارزشمند روزش را به گیجی سپری کرده است.

نظم واراده شما را به بالاترین سطح زندگی می رساند

طبق محاسبه ای که در بالا داشتم هر یک از ما چهل ساعت وقت اضافی در هفته داریم که اگر به صورت مناسب از آن زمان بهره مند گردیم می توانیم کسب وکار دوم ومورد علاقه خود را راه اندازی کنیم وسطح زندگی مان را افزایش دهیم. اغلب کارآفرینان برای شروع ضمن حفظ کار قبلی خود با داشتن نظم وبه کار گیری قدرت اراده کار جدید را  شروع نموده اند .

یعنی زمانی که بعد از یک روز کاری سخت به منزل آمده اند با مرور اهداف بلند مدت خود به جای خواب واستراحت وتماشای تلویزیون از چهل ساعت زمانشان به بهترین نحو ممکن استفاده نموده وزندگی شان را ارتقا داده اند.

در ابتدا پیشرفت سخت است ولی کم کم آسان می شود

در ابتدا به کار گیری نظم وانضباط سخت است مخصوصاً برای کسی که عمری به بی نظمی عادت داشته. اما پس از گذشت چندی، زمانی که نظم وانضباط به عادت تبدیل شود دیگر مغز برای آن انرژی مصرف نمی کند ورفته رفته آسان می شود به گونه ای که این بار در بی نظمی زیستن سخت می گردد.

نظم در برنامه هایتان کارها را آ سان تر می کند

انسان وقتی نظم دارد رفته رفته زندگی شکلی دیگر به خود می گیرد زمانی که ساعت خواب وبیداری تنظیم می شود زمانی که یاد می گیرید با برنامه ریزی از شب قبل کارهای فردا را لیست کنید آن زمانی است که به مرور کارها آسان می شود چون سبک زندگی تغییر کرده است.

اهداف دور دست یافتنی می شود

اهداف بلند مدت اغلب دست نیافتنی هستند،چون به صبر واستقامت نیاز دارند

جمله ای معروف درباره تلاش ونتیجه ی کارها این چنین می گوید:در ابتدا به اندازه تلاشتان نتیجه نمی گیرید وپس از چندی به اندازه نتیجه ای که می گیرید تلاش نمی کنید.

پروسه ی کنکور را در نظر بگیرید برای یک دانش آموز در پایه دوم دبیرستان یا دهم که سه سال به کنکور زمان دارد تست زدن در کنار درس خواندن نتیجه ای ایجاد نمی کند. اما اگر همین دانش آموز بتواند همزمان از سه سال قبل در کنار درس خواندن انواع تست های دروس را با نظم واراده بزند قطعاً زمان کنکور نتیجه ای رؤیایی خلق خواهد کرد وهدف سخت و دست نیافتنی کنکور پس از سه الی چهار سال به کارگیری نظم واراده به ثمر می نشیند واو از میوه ی آن عمری بهره مند می شود.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام. من از مطالبی که گفته شد. لذت بردم و توانستم از آنها بهره مند شوم.
    من اسم و نام خانوادگی خودم رو برایتان میفرستم چراکه من نماینده شرکت گسترش طراحان نقش الماس ارائه کننده خدمات آفلاین و آنلاین و خدمات الکترونیکی و مخابراتی است و من میتوانم به وسیله خدمات و امکانات شرکت آینوتی این فرصت را برایتان ایجاد کنم که بتوانید از مطالب و ویدیوها و منابع آموزشی با هدف درآمدزایی شما یا مجموعه شما منتفع گردید.
    با افتخار در خدمتم.

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up