سبد خرید 0

وبلاگ

هفت تمرین برای مدیریت بهتر زمان

مدیریت زمان یکی از مهارت هایی است که با تمرین وتکرار قابل دستیابی وبهبودی است .اگر شما هم به دلیل حجم زیاد کارها از تفریحات ،سرگرمی ها،خانواده وحتی از خواب واستراحت خود نیز می زنید مطالعه ی مقاله ی پیش رو به شما کمک خواهد کرد تا با انجام تمرین های ساده اما شدنی این مسئله تان حل شود وزمان کافی برای انواع کارها در اختیار داشته باشید .

1)تصویر سازی خوب از خود در مدیریت زمان

 

استفان آرکاوی نویسنده کتاب “هفت عادت مردمان مؤثر”  می گوید:

“همه چیز در این دنیا دو بار خلق می شود یک بار در ذهن شما وبار دیگر در واقعیت .

اگر قرار است تمرینات  مدیریت زمان را انجام دهید برای شروع باید خود را درذهن به صورت کارآمد ترین فرد ومنضبط ترین وسروقت ترین فرد ممکن تصور کنید .

خود را تصور کنید که به تمام قرارهای ملاقات خود رسیده اید خود را تصور کنید که همه ی کارها ،پروژه ها یتان را در زمان مورد نظر تحویل داده اید .

به گونه ای که هیچ گاه از زمان عقب نیستید .این گونه ضمیر ناخود آگاهتان می پذیرد که شما فردی با مدیریت زمان عالی هستید وکارها را به گونه ای می چیند که در واقعیت نیز چنین شود.

به یاد داشته باشید همیشه رفتار خارجی شما هماهنگ با تصویری است که از خود در ذهن دارید.خود را در مهارت های مدیریت زمان ،کاملاً موفق ببینید.

 

2)عادت سازی( تمرین مدیریت زمان با صبوری)

شما یک عمر به شیوه ی دیگری زیسته اید پس چرا انتظار دارید که یک شبه ره صد ساله را طی کنید.

عادت ها ریشه در تکرار وتمرین دارند چه این عادت ها مثبت وچه منفی باشند.تمام عمر طول کشیده که به شخصیت امروزی خود برسید پس برای مدیریت درست زمان صبورانه تمرین کنید عادت سازی در افراد مختلف زمان های مختلفی نیاز دارد برای یک نفر بیست ویک روز برای دیگری شصت وشش روز گاهی دویست وشانزده روز زمان نیاز است تا عادتی قدیمی تغییر یابد وعادت جدید جایگزین شود پس در این مرحله صبور باشید.تا نتیجه ی دلخواهتان حاصل گردد.

3)قول دادن به خود ودیگران برای بهبود مدیریت زمان

یکی از مواردی که شما را پایبند به اجرای تک تک تمرینات می سازد قول دادن به خود ودیگران است .

اقدامک…

همین الان کاغذ وخودکاری بردارید وشروع کنید به نوشتن تعهد نامه به خود اینجانب……………..به خود متعهد می شوم که تا زمانی که در مدیریت زمان به نتیجه ی دلخواهم نرسیده ام تمرینات مدیریت زمان را انجام دهم در این مدت به خود قول می دهم که تنبلی واهمال کاری را کنار گذاشته وبا تمام وجود کارهایم را در درست ترین زمان ممکن به انجام برسانم………………………………………………………………………………………………………………

گاهی می توانید برای خود جریمه تعیین کنید که اگر دیر از خواب بیدار شدم………………………………………………………………………………………………………………..

یا اگر پروژه ای را با تأخیر تحویل دادم ……………………………………………………………………………………………………………………………..

حتی می توانید به دیگران هم قول دهید که تصمیم گرفته اید به تمام قرار های ملاقات خود به موقع برسید.

4)شروع از جایی که مدیریت زمان بد؛ مانع پیشرفت شده است

سعی نکنید به یک باره همه چیز را تغییر دهید برای شروع تنها کافی است عادت یا رفتاری را تغییر دهید که می دانید بهبود در آن برایتان مفید است.

وقتی در حوزه ی خاصی از زندگی شروع به بهبود می کنید این چنین است که در سایر حوزه ها هم رشد خواهید داشت.

5)مداومت وپایداری تا گرفتن نتیجه

عادت های جدید مدیریت زمان را با قدرت آغاز کنید وقتی تصمیم می گیرید تا در یک رفتار خاص ممتاز شوید برای خود استثنا قائل نشوید تمام تلاشتان را به کار گیرید اگر قرار گذاشتید خوش قول شوید در همه ی قرار ها به این اصل عمل کنید چرا که اصلی ترین راز برای گرفتن نتیجه مداومت وپایداری است هیچ امر مهمی حاصل نمی شود مگر با استقامت وپایداری .این که امروز حوصله ندارم ولش کن شما را به نتیجه ی دلخواهتان نمی رساند همه ی روزها مهم هستند واز ارزش بالایی برخوردارند.

6)استفاده از( آزمون -موفقیت )به جای (آزمون -خطا)

در روش آزمون -موفقیت شما از شکست های پیش آمده در مسیرتان درس می گیرید اگر در جایی دچار خطا شدید بلافاصله شروع به تحلیل موقعیت کنید وعلت را جست وجو کنید یکی از مهم ترین ویژگی افراد نابغه این است که آنها زمانی که با چالش ومشکلی روبه رو می شوند قبل از ارئه ی راهکارهای فوری وجدید به تحلیل وبررسی موقعیت های قبلی که منجر به آن شکست شده  می پردازند.وقتی صد درصد متوجه شدند که علت خطای پیش آمده چیست ؟ تازه شروع به ارائه ی انواع راهکارها برای مسئله می کنند .

در زندگی یک مشکل در شکل های مختلف خود را بارها به ما نشان می دهد تا راه حل واقعی رفتار با آن را پیدا کنیم .اگر از یک مسئله ،چالش یا مشکل درسی که قرار است به ما بدهد را نگیریم دائماً تکرار می شود .

پس شما هم به جای آزمون -خطا از آزمون-موفقیت استفاده کنید یعنی درس گرفتن از مشکلات.

 

7)قانون باور( قاطعانه باور داشته باش که می توانی)

قانون باور:باورهای شما به واقعیت های شما تبدیل خواهند شد .هر چه باور شما در زمینه مدیریت زمان قدرتمند تر باشد زودتر به واقعیت تبدیل می گردد اگر به مدت طولانی وبا قدرت زیاد به باور خود تکیه کنید سرانجام این باور به صورت رفتارهای جدید در ارتباط با زمان نمود خواهد یافت .مدیریت زمان همچون آشپزی،تایپ ،رانندگی کردن یک مهارت است ومانند سایر مهارت ها باتمرین وتکرار می توان آن را یاد گرفت .فقط باید شروع کنید وتا زمانی که عادت های جدید مدیریت زمان در وجود شما ثبات یابند یعنی غیر ارادی اجرایشان کنید به آنها ادامه دهید .

مدیریت زمان کلیدک وراه رسیدن به کارایی شخصی ،عزت نفس، احترام به نفس،بازدهی شخصی بیشتر ودرنتیجه خوشبختی است .با استفاده از مدیریت زمان می توانید برهر مانعی غلبه کنید وبه هر هدفی دست یابید .

با مدیریت درست زمان با برنامه ریزی وتنظیم اولویت ها در زندگی تان می توانید برکل زندگی وآینده تان کنترل کامل داشته باشید .

تنها راه رسیدن به موفقیت نهایی مدیریت درست زمان است.

ناپلئون هیل:”اگر به دنبال کلید جادویی می گردید که درب منبع قدرت را برایتان باز کند ؛این کلید در دست خود شماست ووقتی یاد گرفتید که بر افکار خود کنترل داشته باشید ؛ می توانید از آن استفاده کنید”

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up