سبد خرید 0

وبلاگ

چگونه بر تنبلی ومسامحه غلبه کنیم؟

با به کارگیری چهار تکنیک ساده از امروز وفردا کردن و تأخیر در انجام کارها رها شوید.

اگر نمی دانید چگونه باید کاری را انجام دهید کافی است شروع کنید،همین که شروع می کنید اسباب ومقدمات آن کار خود به خود جور می شود .

تکنیک شماره یک)تصمیم بگیرید دقیقاً چه می خواهید

خیلی از مواقع ما هیچ کاری انجام نمی دهیم چون نمی دانیم چه می خواهیم!

شاید وقتی با این سؤال مواجه می شوید که از زندگی چه چیزهایی نمی خواهید به راحتی به این سؤال پاسخ دهید ولی همین که می خواهید خواسته هایتان را لیست کنید نمی دانید چه چیزهایی بنویسید؟

برای این کار بهترین راه بارش فکری است بهترین منبع برای خواسته ها از چهار موضوع سرچشمه می گیرند.افکار خود را رها کنید کاغذ وقلم آماده داشته باشید واجازه دهید افکارتان جریان یابد .جلوی جریان فکری خود رانگیرید به آینده بروید بررسی کنید چند سال بعد به چه چیزهایی نیاز دارید همه ی آن ها را بدون سانسور کردن بنویسید .

1)نیاز

زمانی که شما در زندگی کمبودی دارید نیازی احساس می کنید وبه دنبال آن اقدام می کنید.  اغلب ثروتمندان خود ساخته در کودکی از فقر ونداری رنج کشیده اند ونداشتن پول وثروت برای آنان یک نیاز بوده است وهمواره در زندگی برای تأمین نیازهای مالی خود تلاش کرده اند تا به مرور زمان قواعد پول وثروت آفرینی را آموخته اند .پس هر زمان که نیازی در زندگی  خود احساس کردید می توانید آن را به عنوان یکی  از اهداف خود انتخاب کنید.

2)ترس

هر جا که از چیزی می ترسید می توانید یکی از خواستهای خود را در مقابله با آن ترس بیان کنید. برای مثال زمانی که شما از صحبت کردن می ترسید می توانید خواست وهدفتان را تقویت مهارت فن بیان قرار دهید .

پس یکی از راه های  تعیین هدف تهیه ی لیست ترس هایتان می باشد هر چه را که در درون از آن می ترسید وراه مقابله با آن  ترس می تواند به عنوان یکی از اهداف شما انتخاب گردد.

3)اجبار

هر زمان که ما با جبری روبه رو می شویم یکی از خواست ها یا اهدافمان نیز شکل می گیرد برای مثال کسی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارد مجبور است تا زبان مردمان آن سرزمین را یاد بگیرد تا بتواند نیاز های اولیه اش را در آنجا رفع کند .

پس اگر یادگیری زبانی خاص به عنوان هدف او انتخاب شود به دلیل جبر است.

4)رویا یا آرزو

یکی دیگر از راه های پیدا کردن اهداف وخواسته هایتان رجوع کردن به رویاهایتان است

به نقل از استفان آر کاوی نویسنده کتاب هفت عادت مردمان مؤثر:” هر چیز دوبار خلق می شود یک بار در ذهن شما ویک بار در عالم واقعیت”

پس هر یک از رؤیاهای شما می تواند به عنوان هدف یا خواسته تان مطرح گردد.

ای کاش ها بهترین خواست ها واهداف هستند ای کاش لاغر تر بودم ای کاش مهارت های ارتباطی را بهتر بلد بودم ای کاش روابط خانوادگی را در جایی آموزش می دیدم.

همه ی این موارد کمک می کندکه شما خواسته خود را شفاف سازید.

وقتی متوجه خواست های دقیق خود شدید .

تکنیک شماره دو)بلافاصله دست به کار شوید

بعد از مشخص کردن خواسته تان در جهت آن اقدامی انجام دهید ،حتی اگر نمی دانید دقیقاً باید چه کاری انجام دهید .

مهم نیست که کاری که انجام می دهید چه قدر کامل ودقیق وحساب شده باشد مهم این است که شروع کنید.

“برای شروع کردن نیازی نیست تا عالی باشید اما برای عالی شدن لازم است تا شروع کنید”

برداشتن قدمی کوچک انرژی خلق می کند که آثار آن تا مدت ها خود را نشان می دهد.

مثلاً من از چندین سال قبل دوست داشتم نویسنده شوم. این یک آرزو بود قدم کوچکی که برداشتم نوشتن روی کاغذ بود هر زمان دل نوشته ای برای خود می نوشتم که موضوعیت  وهدف خاصی نداشت ولی همان زمان اقدام کردم .

بعدها در کامپیوتر خودم پوشه ای با نام  هنری به نام نویسندگی ساختم وباز هم شروع کردم به نوشتن از خاطرات روزانه گرفته تا موضوعات جالبی که توجه ام را به خود جلب می کرد همه را می نوشتم بدون اینکه معلومات زیادی در این زمینه داشته باشم فقط بلا فاصله دست به کار شدم .تا این که سرانجام باز اقدام کوچک دیگری که شامل یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی بود را انجام دادم ودر راستای خواسته قلبی خود یک دوره کلاس آموزش نویسندگی نیز شرکت کردم ودر پایان موفق به چاپ کتاب خود شدم قطعاً همین اقدامات کوچک روی هم جمع شد تا مرا به خواسته خود برساند.

تکنیک شماره 3)شکست بخورید وبه سرعت یاد بگیرید

تصور اغلب افراد این است که شکست چیز بسیار بدی است وآدم های خوب نباید شکست بخورند اما اگر جناب ادیسون 999بار شکست را تجربه نکرده بود وفلزات مختلف را برای ساخت لامپ امتحان نکرده بود با شکست سوم یا چهارم تسلیم می شد هرگز رشته تنگستن را امتحان نمی کرد ومن وشما نمی توانستیم از شب هایمان به نحو احسن استفاده کنیم.اغلب انسان های موفق در سراسر جهان بارها وبارها طعم تلخ شکست را چشیده اند اما آنان هرگز تسلیم نشدند وتحت هر شرایطی به مسیر خود ادامه داده اند آنان به جای شکست از واژه ای به نام تجربه یادگیری نام می برند .

پس لازمه ی رسیدن به موفقیت تجربه ی یادگیری است یعنی با هربار شکست قوی تر شویم وپا پس نکشیم .

تکنیک شماره 4)آنقدر تکرار کنید تا موفق شوید

خیلی از ما همین که یک بار نهایتاً چهار بار موضوعی را تکرار کردیم ونشد  بی خیال می شویم و دیگر مداومت از خود نشان نمی دهیم ولی اگر        می خواهید موفق شوید وبه خواسته هایتان برسید ناامید نشوید، آنقدر تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.یکی از شرط های اساسی برای رسیدن به هر موفقیتی این است که مداومت وپایداری از خود  نشان دهید مسیر رسیدن به موفقیت وخواسته ها مسیری با شیب ملایم ویکنواخت نیست که بتوانید با یک سرعت متوسط به سمت آن حرکت کنید مسیری است پر از پیچ وخم وبالا وپایین که درمیانه این راه گاهی خسته می شوی گاهی کم می آوری اما با همه ی این ها باید مداومت به خرج دهی؛ باید بایستی پای هدفت  باید صبوری کنید،باید آنقدر تکرار کنید تا موفق شوید .

به امید موفقیت های روز افزون شما

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up