سبد خرید 0

وبلاگ

چگونه می توان بر ترس هنگام اجرای اهداف غلبه کرد؟

پادزهر هر تردید وهراس علم ،اطلاع وکسب مهارت است .

شاید برای شما  جالب باشه که من ازترس هام براتون بگم اولین روزی که به کلاس اول می رفتم با اینکه مادرم معلم همون مدرسه بود وباهم به مدرسه رفتیم ولی وقتی زمان جدایی از مادرم اتفاق افتاد. من یک نگاه به دور وبرم کردم ودیدم اوه اوه همه دارن گریه میکنن وآبغوره میگیرن پس یعنی یه خبرایی هست منم به زور اشک خودم رو درآوردم .

بعد هم چون زوری والکی بود سریع حل وفصل شد .

یا زمانی که قرار بود برای گرفتن گواهی نامه رانندگی امتحان شهری رو بدم ودر صف انتظار ایستاده بودم به شدت ترسیده بودم چون در بین اون همه آدم که درصف کنار من ایستاده بودن بین همه ترس موج می زد .

خیلی از ترس های ما در اثر یادگیری اتفاق افتاده است. 1)ترس از بلندی 2)ترس از صدای بلند

دو ترسی هستند که از زمان تولد همراه ما هستند سایر ترس ها آموخته می شوند.

شما هم اگر مثل من رویاهای بزرگی در سر دارید ولی ترس  مانع حرکت شما است  لطفاً ادامه این مقاله رامطالعه بفرمایید، تا بتوانید بر ترس هایتان غالب شوید.

پاد زهر ترس مهارت است.

وقتی تازه گواهی رانندگی گرفته اید وسوار ماشین می شوید ترس از تصادف یا حتی ترس از رفتن به جاهای شلوغ را دارید ولی وقتی سال های سال از رانندگی کردن شما

می گذرد هر جایی که لازم باشد می روید.اصلاً به رانندگی فکر نمی کنید فقط به مقصد ومسیرهایی که باید بروید فکر می کنید چون مهارت لازم را دارید.

 

گام اول)کسب علم واطلاع

یکی ازمهم ترین کارها قبل از دست زدن به هر اقدامی کسب علم واطلاع از آن کار است. وقتی شما ازقبل دانش کافی در زمینه ی چیزی داشته باشید واقدام کنید قطعاً اقدام شما منجر به پیروزی میشود حتی اگر شکست هم بخورید بلافاصله بررسی می کنید کجای مسیر را اشتباه رفته اید واصلاحش می کنید و این گونه اعتماد به نفستان آسیبی نمی بیند.

گام دوم ) کسب مهارت

شما در ابتدا باید برنامه ریزی نمایید که چگونه مهارت مورد نیاز را کسب کنید ؟

برای مثال اگر قراراست نویسنده شوید. تا زمانی که با

مهارت های نویسندگی آشنایی ندارید قطعاً می ترسید وشاید اقدامی نکنید. اما کافی است آموزشی در این حوزه ببینید وبعد در راستای آن  آموزش به اندازه ی کافی تمرین کنید البته انقدر تمرین کنید که مهارت لازم را تا حد مطلوب کسب نمایید .در این حالت ترس هایتان ازبین می رود.

گام سوم) یادگیری دنباله دار

وارن بافت با وجود ثروت عظیمی که دارد اما هشتاد درصد از زمان شبانه روز خود را به یادگیری اختصاص داده است .

این یعنی اغلب افراد موفق به اهمیت یادگیری دنباله دار معتقد هستند.

دانش دریایی است بی پایان که هر چه انسان به درونش فرو می رود ،بیشتر محو زیبایی وجاذبه اش می گردد وهمین امر سبب می شود تا به یادگیری ادامه دهد.

امام علی (ع)فرمودند:دوحریص هرگز سیر نگردند یکی حریص مال ودیگری حریص علم .

یکی از رموزی که باعث می شود  تا ترس به انسان غالب نشود یادگیری دائمی است .

دراصل گام یک ودو دراینجاتکمیل می گردد با برنامه ریزی روتین وروزانه برای یادگیری مهارت ها وشرکت در انواع دوره های آموزشی وسمینار ها  ووبینار ها شما موفق به غلبه برترس های خود  می شوید.

ترس ها ناشی از گام نهادن به دنیای ناشناخته هاست در صورتیکه برای شما با کسب علم واطلاع ومهارت دیگرهیچ دنیایی ناشناخته نیست.

یادتان باشد که ترس و تردید یکی از مخرب ترین احساسات منفی است،چرا که موجب می شود هنوز کاری را شروع نکرده از آن دست بکشید.

                           با یادگیری برترس هایتان غالب شوید

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up