سبد خرید 0

وبلاگ

تکنیک هایی برای غلبه برتنبلی واهمال کاری

تکنیکهای غلبه بر تنبلی واهمال کاری

 

شاید برای شما هم این مسئله پیش آمده باشد که فکرکرده اید وبازفکرکرده اید وبازهم فکرکرده اید ولی هیچ اقدام یا عملی درراستای اجرایی کردن  هدف خود انجام نداده اید. دراین مقاله شما را باچند تکنیک ساده وکاربردی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی عمل کنید وافکار،اهداف وآرزوهای خود را به عمل تبدیل کنید.

هرچیزدوبارخلق می شود یک باردرذهن شما یک باردرواقعیت.

تکنیک شماره 1)تهیه چک لیست

برنامه ریزی نکردن یعنی برنامه ریزی برای شکست .

یکی ازمواردی که ما را ازاقدام کردن  دورنگه می دارد این است که هیچ ذهنیتی ازمراحل اجرای کارنداریم وقتی برای انجام یک کار برنامه ریزی می کنیم اجرای آن  آسان می شود ،چون با برنامه ریزی می دانیم باید ازکجا شروع کنیم! به کجا برسیم !واکنون درکدام مرحله ازکاربه سر می بریم !پس درگام اول برنامه ریزی کنید ومشخص کنید که دقیقاً باید ازکجا شروع کرد.

تکنیک شماره 2)روش برش سالامی، کاررا کوچک کنید .

وقتی قرار است یک ماهی سالامی سرو شود باید آن را به قطعات کوچک تر برش داد تا به راحتی سرو شود.

حالا وقتی  قرار است یک کاربزرگ انجام دهیم  هم بهتراست تا  کاررا به اجزای کوچک تبدیل کرد وهربارفقط همان بخش کوچک را انجام داد.درغیراین صورت مغزانسان وقتی که می بیند کارخیلی خیلی بزرگ است ازانجام دادن آن کارعقب می کشد  و به عنوان ندای درونی می گوید کار را رها کن سخت است  انرژی خود راحفظ کن تو ازپس آن برنمی آیی .

پس برای غلبه برتنبلی واهمال کاری یکی از روش ها  کوچک کردن آن کاراست .

تکنیک شماره3)روش پنیرسوئیسی، حفره ای درکارایجاد کنید.

یکی ازوظایف اصلی مغزحفظ انرژی موجود است مغزباوجود این که وزن کمی دارد ولی بیشترین انرژی بدن را مصرف می کند  به همین علت وقتی که مهارت جدیدی را یاد می گیرید.مغز آن کار را به عادت تبدیل می کند تا مصرف انرژی خود را به حداقل برساند.

حالا وقتی قراراست که یک کارجدید وبزرگ انجام شود بلافاصله مقاومت می کند وبه نوعی از زیرکاردرمیرود.

حالا برای اینکه بتوانید با این مسئله کناربیایید بهترین روش این است که  مغز را راضی کنید که فقط 5تا 10 دقیقه می خواهید کارجدید را انجام دهید .کار را شروع کنید اگر دوست داشتید ادامه دهید اگر نه خود را تشویق کنید وتمام .

تکنیک شماره 4)قانون 80 -20

20%کارها 80%نتایج رارقم میزند، مثل برنامه ریزی وسازماندهی کردن .شاید به نظرشما  برنامه ریزی سخت ووقت گیرباشد ولی وقتی با برنامه جلو می روید مطمئن باشید که گویی 80%کارها را انجام داده اید .

تکنیک شماره 5)پاداش به خود

خیلی ازماها یادمان می رود که خود را تشویق کنیم

ما موجودات توجه طلب وتایید طلبی هستیم یعنی دوست داریم که به ما توجه شود . حالا تصورکنید دائماً  درحال انجام کارهای سخت وجدید هستید ولی به خود هیچ توجه ای نمی کنید .مغزهم می گوید  این همه کار ولی نتیجه هیچ .

هورمون اندورفین هورمونی است که با شادی وپاداش واحساس موفقیت ازمغزآزاد می گردد وباعث می شود که یک کاردوباره تکرارشود. حالا اگه خود را تشویق کنیم این هورمون درمغزما آزاد می گردد وبازمشتاق تکرار کار.

پس لطفاً بعد ازانجام یک کارسخت حتماً خود را تشویق کنید .تشویق حتما مادی نیست بلکه گاهی گفتن یک جمله مثبت به خود مثل( آفرین دم خودم گرم)بسیار انگیزه بخش است.

تکنیک شماره6)بلافاصله شروع کنید.

یکی ازدلایلی که تنبلی می کنیم این است که به مغزاجازه تحلیل کردن  می دهیم وبازهم مغزراحت طلب شروع به تجزیه وتحلیل می کند که  رهایش کن، زحمت دارد. چه کسی می خواهد سختی ها راتحمل کند برای انجام کارتان باید مغزرا غافل گیرکنید. وقتی می خواهید کاری را انجام دهید ازیک تا پنج بشمارید وبلافاصله شروع کنید اگر ازپنج رد شود به مغزاجازه تحلیل می دهید وکار انجام نمی شود.

تکنیک شماره 7)تا انجام صد درصدی یک کار،روی همان کارمتمرکزشوید .خیلی ازماها یک کاررا شروع می کنیم تانصف  آن را  انجام       می دهیم ولی رهایش می کنیم .برای انجام موفق کارباید تا انتها انجامش دهید وبعد خود را تشویق کنید.

تکنیک شماره 8)احساس یک برنده را داشته باشید.

هورمون اندورفین زمانی درمغزترشح میشود که شما احساس موفقیت وتجربه مثبت داشته باشید .

وقتی یک کارانجام می دهید یعنی با تنبلی واهمال کاری خود مقابله کرده اید پس حتما جشن بگیرید انجام کارها را کوچک نشمارید .

موفق وپایدار باشید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up