سبد خرید 0

وبلاگ

روش ده هدف چیست وچگونه دررسیدن به موفقیت به ما کمک می کند؟

یکی ازروش هایی که درمسیر موفقیت بسیارکمک کننده است نوشتن لیست اهداف وآرزوهاست. بهتراست قبل ازهرکاری حداقل بیست وپنج هدف مکتوب داشته باشید .گام بعدی این است که ازبین این اهداف مکتوب ده هدف برترخود را انتخاب نموده وروی کاغذی جداگانه یادداشت نمایید،سؤال مهمی که باید ازخود بپرسید این است: کدام یک ازاهداف من در12 ماه آینده قابل حصول ودست یابی است ؟

خیلی ازما لیست آرزوها را با لیست اهداف اشتباه

می گیریم شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که مگراین دوباهم فرق دارند؟باید بگویم بله .

هرکدام ازما می توانیم همه ی آنچه که می خواهیم درزندگی داشته باشیم را لیست کنیم وهیچ کاری هم برایش انجام ندهیم وسپس انتظارداشته باشیم تا به آن برسیم  برای مثال من لیستی دارم به عنوان لیست آرزوها :دوست دارم ایران گردی کنم همه جای کشوربزرگ وپهناورم را ببینم.

دوست دارم جهان گردی کنم ودنیا را بگردم . این ها آرزوهای من است اگربه لیست اهداف تبدیل نشوند ممکن است برای همیشه یک آرزوباقی بمانند .

پس دراین مرحله من ده هدفی که تا سال آینده قابل حصول هستند را درلیستی وارد می کنم .سپس آنها را خرد می کنم یعنی برایش بازه های زمانی درنظر

می گیرم تا شش ماه آینده چه قدرباید پیشرفت کرده باشم تا نود روزبعد چه قدر؟تا یک ماه آینده چه طور؟تا دوهفته بعد ؟تا هفته بعد ؟ودرآخرامروزبرای هدفم باید چه اقدامی انجام دهم ؟

هدفی که دردوازده ماه به دست می آید ازهدف بلند مدت یا آرزویی که زمان ندارد به مراتب به ما بیشترانگیزه می دهد .

برای نوشتن ده هدف ویژگی های زیر مورد نیاز است : 1)کدام هدف بیشترین اثرگذاری را روی زندگی من خواهد داشت؟

2)کدام هدف قابل کنترل است یعنی عوامل بیرونی روی آن تأثیرندارد وخودم با تلاش می توانم آن را به دست آورم ؟

3)کدام هدف  به تلاش وکار بیشتر من نیازدارد؟

4)کدام هدف تا دوازده ماه آینده قابل دست یابی است؟

5)کدام هدف در24ساعت قابل دست یابی است؟

همه ی این سؤالات کمک می کند که من لیست آرزوهای خودم را تبدیل به لیست ده هدف کنم .

به مثال ایران گردی یا جهان گردی برمی گردیم ،منی که تاکنون تجربه ی جدی ازسفرنداشته ام وتمام مسافرت هایم برمی گردد به سفرهای نوروزی همراه خانواده آن هم با قطار یا هواپیما دربهترین هتل وشهرهای بزرگ مثل مشهد وشهرهای شمالی .

حالا ایران گردی را ازکجا شروع کنم؟

سفرخارجی هم نرفته ام اصلاً پاسپورت هم ندارم ،وبه عنوان سفربین المللی تجربه اولم منطقه آزاد کیش بوده.

حالا چگونه این آرزوها را به لیست ده هدف تبدیل کنم؟

باید بپرسم کدام هدف بیشترین اثرگذاری را روی زندگی من دارد؟

برای سفرم احتیاج به منبع مالی مازاد به مخارجم دارم

پس هدف اول :کسب درآمد مازاد .

اما شغل فعلی من به گونه ای است که جایی برای اضافه درآمد ندارد .

پس هدف دوم :یافتن شغلی که این اضافه درآمد را ازآن تأمین کنم .

خب شغل فعلی من همه روزه مرا درگیرکرده  پس باید دنبال شغلی باشم که آزادی عمل به من بدهد اگریک هفته به سفررفتم امکان گرفتن مرخصی برایم وجود داشته باشد.

پس هدف سوم :یافتن شغلی که آزادی زمانی به من بدهد .

وقتی هدف را مکتوب کردیم یعنی این هدف برایمان  ارزشمند است وقتی ازبین تعداد زیادی هدف این هدف جزده هدف اصلی ما قرار گرفته یعنی برای ما خیلی خیلی ارزشمنداست ،پس با پاسخ دادن به این سؤالات جایگاه هدف برای ما تعیین می گردد.

حالا سیستم RASمغز ما شروع می کند به جست وجو هشیار میشودو به دنبال سرنخ هایی می گردد که مارا به اهدافمان نزدیک سازد .به طورخلاصه باید بگویم :بخشی ازمغز که مشخص می کند همه روزه ودرهرلحظه بین هزاران داده اطلاعاتی مغزما باید به چه چیزهایی توجه کند!

به زودی مقاله ای تحت عنوان( بنویسید تا اتفاق بیفتد)طرزکارRASچیست؟وچگونه در رسیدن به اهداف به ما کمک میکند ؟ منتشرخواهم نمود.

من تبلیغاتی در یکی ازگروه های تلگرامی می بینم با این موضوع:( آیا می خواهید شغلی آزاد با درآمد عالی داشته باشید وبه تمام دنیا سفرکنید ؟راهنمای تورهای مسافرتی داخلی وخارجی مجموعه ما شوید با یک تیرچند نشان کافی است دردوره های مهارت آموزی راهنمای سفرشرکت نمایید.)

قبل از این اگربارها وبارها این تبلیغ را می دیدم هیچ توجه ای به آن نمی کردم اما حالا بلافاصله تبلیغ را بازمی کنم ،وبا مؤسسه مربوط تماس می گیرم ..

یکی ازمهم ترین اهدافم را ازلیست آرزوها یافته ام آن را بیرون کشیده ام وحالا لیست ده هدف خود را می سازم.من درگام اول باید هدف خود را مورد سنجش قراردهم اینکه این هدف واقعا باروحیات من سازگاراست؟

با شرکت در این کلاس چیزی را ازدست نخواهم داد.بلکه با یک مهارت جدید وبا شرایط این نوع مسافرت ها  آشنا خواهم شد ، با جاذبه های گردشگری کشورم وحتی شهرهای گردشی جهان آشنا خواهم شدو هم اگردراین کلاس ها موفق عمل کنم می توانم ازشغل فعلی ام انصراف دهم به دنبال علاقه واقعی خود درزندگی بروم .

با این شیوه به راحتی ده هدف برترخودم را لیست می کنم آرزوهایم به هدف تبدیل می شود .

وبعد هر روز و هر روز برای هدفم کاری خواهم کرد .

           پیش به سوی موفقیت موفق وپایدارباشید.

اشتراک گذاری:
راهنمای دانلود:
  • لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
  • در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.

پسورد فایل : پسورد ندارد

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

keyboard_arrow_up